YouTube Ads Leaderboard 2017: Rebríček najsledovanejších reklám po prvýkrát aj na Slovensku

Google vôbec po prvýkrát zverejňuje výročný rebríček najsledovanejších reklám na slovenskom YouTube. Rok 2017 sa niesol v znamení tradičných aj netradičných konceptov – od potravinových reťazcov, cez banku a automobilku, až po telekomunikačných operátorov. YouTube Ads Leaderboard je dobrým obrazom toho, ktoré témy či formáty majú virálny potenciál a dokážu vzbudiť najväčší záujem u slovenského publika. Minulý rok to boli jednoznačne hrdinovia detského sveta,… Prečítať celé
Informácie o tomto príspevku

Vydané 25. januára 2018
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , ,

Podporíte distribúciu tohto obsahu?

Google vôbec po prvýkrát zverejňuje výročný rebríček najsledovanejších reklám na slovenskom YouTube. Rok 2017 sa niesol v znamení tradičných aj netradičných konceptov – od potravinových reťazcov, cez banku a automobilku, až po telekomunikačných operátorov.

YouTube Ads Leaderboard je dobrým obrazom toho, ktoré témy či formáty majú virálny potenciál a dokážu vzbudiť najväčší záujem u slovenského publika. Minulý rok to boli jednoznačne hrdinovia detského sveta, vtipné zápletky zo života či spoty komentované influencermi a obľúbenými osobnosťami zo sveta šoubiznisu.

„Aktuálny rebríček len potvrdzuje naše skúsenosti s tým, aké kreatívne prvky fungujú v reklame na YouTube najviac. Hlavnými prísadami najsledovanejších reklám za rok 2017 boli najmä vtip, známe tváre, hudba a animácia. Napríklad pri Lidli alebo Coop Jednota pozorujeme fenomén animovaných postavičiek doplnených o ich fyzické zbieranie. Spojenie známej tváre a vtipu zas vidieť v reklamách od Telekomu, O2, Škody či Fio Banky. Celkovo je tu najviac zastúpený humor. Pozorujeme, že klienti a agentúry už začínajú stavať na svojom know-how, ako tvoriť a plánovať kampane, ktoré si používatelia radi pustia znovu,“ hovorí Petr Houzar, Branding and Agency Manager v spoločnosti Google.

Prvé tri reklamné priečky obsadili potravinové reťazce. Lidl, celkový víťaz rebríčka YouTube Ads Leaderboard 2017, zaujal svojou kampaňou zameranou na figúrky Stikeez, ktorú nasleduje kampaň Neobyčajne obyčajné Vianoce. Za víťaznou reklamnou kampaňou stojí kreatívna nemecká agentúra Cobra Youth Communications, vianočnú kampaň mala v rukách nemecká agentúra Überground. Prvú trojku uzatvára veľkonočná reklama Coop Jednota, ktorá už tradične prináša príbehy zo života baču a honeľníka. Za týmto konceptom a kreatívou stojí reklamná agentúra Jandl. Tomuto reťazcu patrí v rebríčku ešte piate a desiate miesto – so známou dvojicou zo salaša prináša do pozornosti desiatové boxy s motívom Máša a Medveď a tiež vianočnú súťaž reťazca.

Telekomunikačný operátor O2 sa do rebríčka prebojoval so svojím projektom „Dobré dáta“. Jedným z ambasádorov projektu je aj slovenský raper Strapo, ktorý sa v spote venuje aktuálnej téme – aby ľudia neverili všetkému, čo čítajú na nete a aby nešírili neoverené fakty. Kreatívu vytvorila agentúra Elite Solutions. Telekomu sa v rebríčku podarilo uchmatnúť siedmu a ôsmu priečku s kampaňami, za ktorých kreatívou stojí agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Hlavnou tvárou prvej z nich nie je nik iný ako Peter Sagan, druhá zase prináša pre tohto operátora skôr netradičný koncept, ktorý využíva prvky susedskej rivality na predstavenie inteligentnej domácnosti pre každého.

Známe tváre sa objavujú aj v spotoch Fio Banky a automobilky Škoda. Fio Banka vsadila na česko-slovenskú dvojicu Dano Dangl a Jakub Kohák, ktorí sa predstavili v úlohe kozmonautov, garde im robí aj „kozonautka“ Vlasta. Autorom kampane je kreatívec Pavel Sobek, producentom agentúra Savage. Škoda zas predstavila výhody nového modelu Karoq vtipnou formou v podaní herečky a stand-up komičky Lujzy Garajovej Schramekovej.

Poradie Názov videa Značka Kreatívna agentúra Mediálna agentúra URL videa

1

STIKEEZ Ovocie vs Zelenina – LIDL – od 15. 5. 2017 LIDL Cobra Youth Communications inhouse LINK

2

Neobyčajne obyčajné Vianoce – Lidl – 27. 11. 2017 LIDL Überground inhouse Zdroj: Lidl

https://goo.gl/o5RrTM

3

Veľkonočná suťaž | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl LINK

4

Kozmonauti Fio banka inhouse inhouse LINK

5

Boxy Máša a Medveď | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl LINK

6

Zmeňte Slovensko so Strapom a získajte dobré dáta O2 Elite Solutions Zenith LINK

7

Magenta 1 – Spolu máte na viac! Telekom MUW Saatchi & Saatchi MEC LINK

8

Magenta SmartHome – Inteligentný domov pre každého Telekom MUW Saatchi & Saatchi MEC LINK

9

Lujza | #KAROQINAQ ŠKODA AUTO PHD PHD LINK

10

Vianočná súťaž | COOP Jednota | 2017 COOP Jednota Jandl Jandl LINK

Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje mieru organického zhliadnutia videa voči všetkým vzhliadnutiam, mieru interakcie (palce či zdieľanie), čas strávený sledovaním videa a pod.

 

Globálne štatistiky YouTube:

  • Celosvetovo má YouTube vyše jednej miliardy používateľov – čo predstavuje takmer jednu tretinu všetkých ľudí na internete
  • Každý deň sledujú používatelia miliardy hodín videa a generujú miliardy vzhliadnutí
  • Používatelia YouTube strávia vyše jednu hodinu denne pozeraním videí na mobile

 

O spoločnosti Google Inc.

Spoločnosť Google sa ako globálny technologický líder snaží neustále vylepšovať spôsob prepájania ľudí s informáciami. Inovácie Googlu v oblasti vyhľadávania a reklamy umožnili spoločnosti získať vedúcu pozíciu na internete a vytvoriť jednu z najznámejších svetových značiek.

Informácie o tomto príspevku

Vydané 25. januára 2018
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , ,

Pomôžte nám zdieľať tento obsah

Pokračujte na ďalší príspevok »



Závislosť na internete dokáže zničiť človeku život mnohorakými spôsobmi

  • Používanie technológií na rozhovor s kamarátmi, počúvanie hudby, objavovanie nových záujmov a dokonca ani hranie hier s mierou závislosť na internete nespôsobí.
  • Ak má dieťa dostatok času na všetky ostatné bežné činnosti. Napriek tomu je závislosť na internete veľkou hrozbou aj pre deti a mladých, ktorí trávia online oveľa viac času ako dospelí.
  • Aj o tom sa dozvedeli študenti Detskej univerzity na workshopoch v spoločnosti Lenovo.
  • Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

    Budúcnosť softvérového dizajnu

  • V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi.
  • Myslíte si, že za týmito vynálezmi stoja nadnárodné korporácie a ich riešenia stoja hromady peňazí? Možno budete veľmi prekvapení, že pravdou je presný opak.

    Moderné technológie a filantropia idú ruka v ruke

  • Funkčné protézy končatín pre deti z celého sveta z 3D tlačiarne, stavba domov z veľkých legových kociek a exoskeletony, ktoré ponúkajú možnosť chôdze aj pre ochrnutých.