Google uviedol Daydream, novú platformu pre VR

Google Carboard bol začiatok, vďaka ktorému sa mohla spustiť vlna vývoja celkom nového digitálneho obsahu pre virtuálnu realitu. Cardboard však bola iba provizórna záležitosť z papiera a Google chce ísť ďalej. Na konferencii Google I/O uviedlo novú platformu Daydream, ktorá bude vylepšeným rozhraním pre virtuálnu realitu. Nemyslíme si, že by chcel Google začať konkurovať Oculusu… Prečítať celé
Informácie o tomto príspevku

Vydané 19. mája 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Erik Stríž je recenzentom produktov všetkého druhu. Testuje autá pre auto motor a šport a elektroniku pre 3Digital.sk.

Podporíte distribúciu tohto obsahu?

Google Carboard bol začiatok, vďaka ktorému sa mohla spustiť vlna vývoja celkom nového digitálneho obsahu pre virtuálnu realitu. Cardboard však bola iba provizórna záležitosť z papiera a Google chce ísť ďalej. Na konferencii Google I/O uviedlo novú platformu Daydream, ktorá bude vylepšeným rozhraním pre virtuálnu realitu.

Nemyslíme si, že by chcel Google začať konkurovať Oculusu či HTC s jeho Vive. Google Daydream bude široká univerzálna platforma pre rôznych výrobcov, ktorá bude navyše celkom otvorená. Kritériom jej využitia však bude výkonný hardvér v mobilných telefónoch, ktorý zabezpečí okrem vysokej kvality obrazu aj vylepšenú interakciu a minimálnu dobu odozvy pod 20 milisekúnd.

Google Daydream sa ako otvorená platforma prístupní až ku koncu tohto roku a jej súčasťou je aj akýsi manuál pre výrobcov, ako majú vyrábať svoje nové headsety. Kvalitatívne by sme mohli tvrdiť, že jeden z mála headsetov pripravených pre Daydream je Samsung Gear VR.

 

Google Daydream bude univerzálna a otvorená platforma pre VR. Výrobcom headsetom ponúkne dizajnový manuál a kritériá na funkčnosť.

Google Daydream bude univerzálna a otvorená platforma pre VR. Výrobcom headsetom ponúkne dizajnový manuál a kritériá na funkčnosť.

 

Platforma Daydream si vyžiada výkonné mobilné telefóny s kvalitnými displejmi.Také sa už dnes nachádzajú v produktových portfóliách spoločností Samsung, HTC, LG, Huawei, Alcatel, ZTE, Xiaomi a Asus. Nie je prekvapením, že medzi nimi nie je Apple iPhone, pretože aj jeho najnovšia a najvýkonnejšia generácia 6s Plus má iba Full HD rozlíšenie. Potrebné bude aspoň QHD.

Zaujímavosťou je, že spoločne s headsetom virtuálnej reality sa bude Daydream zameriavať aj na ovládač. Ten odprezentovaný je jednoduchý, obsahuje akčné tlačidlo a pohybový senzor, vďaka ktorému je možná vysoká miera interakcie používateľa s virtuálnym prostredím.

Google tiež vyhlásil, že podpora pre virtuálnu realitu bude súčasťou softvérového balíčka novej generácie systému Android N, ponuka obsahu tiež príde od nezávislých vývojárov. Už aj dnes je k dispozícii pomerne široká paleta aplikácií, ktoré združujú obsah pre virtuálnu realitu a so štandardizovaným rozhraním Daydream by sa mohol ich počet výrazne navýšiť.

Pripravovaný Android N bude obsahovať už natívne takzvaný VR Mode, ktorý bude mať za cieľ využiť výkonnostný potenciál smartfónu naplno.

 

google daydream (2)

Google neuvádza, či v projekte Daydream podporí aj vertikálny a horizontálny pohyb používateľa. Dnes je možné s headsetmi virtuálnej reality Cardboard iba rozhliadať sa dookola, prípadne sa v priestore pohybovať pomocou gamepadu či virtuálnych tlačidiel akcie. Práve to je jeden z najvýznamnejších rozdielov medzi mobilnou VR a skutočnou VR, ktorú vytvárajú Oculus Rift a HTC Vive.

 

 

Informácie o tomto príspevku

Vydané 19. mája 2016
Zverejnil
Zdroj témy:
Titulná fotografia:

Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Pomôžte nám zdieľať tento obsah

Pokračujte na ďalší príspevok »



Závislosť na internete dokáže zničiť človeku život mnohorakými spôsobmi

  • Používanie technológií na rozhovor s kamarátmi, počúvanie hudby, objavovanie nových záujmov a dokonca ani hranie hier s mierou závislosť na internete nespôsobí.
  • Ak má dieťa dostatok času na všetky ostatné bežné činnosti. Napriek tomu je závislosť na internete veľkou hrozbou aj pre deti a mladých, ktorí trávia online oveľa viac času ako dospelí.
  • Aj o tom sa dozvedeli študenti Detskej univerzity na workshopoch v spoločnosti Lenovo.
  • Za tento fakt vďačíme sociálnym sieťam a produktom, ktoré nabádajú spotrebiteľov nosiť si internet so sebou vo forme smartfónov, notebookov a tabletov.

    Budúcnosť softvérového dizajnu

  • V dnešnej dobe sa stal svet neporovnateľne menším a bežný zákazník neporovnateľne počítačovo zručnejším, než pred desiatimi rokmi.
  • Myslíte si, že za týmito vynálezmi stoja nadnárodné korporácie a ich riešenia stoja hromady peňazí? Možno budete veľmi prekvapení, že pravdou je presný opak.

    Moderné technológie a filantropia idú ruka v ruke

  • Funkčné protézy končatín pre deti z celého sveta z 3D tlačiarne, stavba domov z veľkých legových kociek a exoskeletony, ktoré ponúkajú možnosť chôdze aj pre ochrnutých.